Corona

1. mei, 2020

telefonische afspraak

Telefonische afspraak maken van :

8.30 - 10.00 uur en 16.00-17.00 uur

19. mrt, 2020

Corona info

Praktijk voor Fysiotherapie van de Griendt
Wij zijn nog steeds “virusvrij” en dat willen we graag zo houden om de noodzakelijke zorg te kunnen blijven bieden .
We willen eenieder dan ook vragen om bij tekenen van verkoudheid en/of griep niet naar de praktijk te komen .

Denk dan aan :
• Verkoudheid of koorts
• Algehele malaise
• Neusverkoudheid/ keelpijn
• Hoesten
• Benauwdheid

We hebben zelf extra maatregelen genomen op Hygiënisch vlak zoals; desinfecteren materialen, gebruik hand desinfectie, het sterk reduceren van het aantal cliënten in de praktijk en het screenen van cliënten op symptomen.

Alleen 1 op 1 behandelingen in de behandelruimte
De behandelingen fysiotherapie gaan vooralsnog gewoon door, we volgen de richtlijnen van het RIVM, GGD en KNGF.
Alleen kleinschalige fysiotherapeutische behandelingen zullen plaats vinden.

Wij hopen op Uw begrip en medewerking.

Met groeten team fysio van de Griendt .

21. mrt, 2020

Persoonlijk reik ik U het desinfecteermiddel aan .

- Schud geen handen

- Zorg dat u niet te vroeg aanwezig bent voor de afspraak.

- Kom alleen indien mogelijk.

- Neem een groot badhanddoek mee

- Blijft thuis bij klachten zoals verkoudheid, koorts en tekenen van kortademigheid .

-neem telefonisch contact op voor advies bij twijfel etc

24. mrt, 2020

verder contact

Op advies van RIVM GGD en overheid heb ik besloten om de praktijk voorlopig te sluiten dit om Uw gezondheid , die van ouderen en mijzelf niet in gevaar te brengen zodat we het virus samen kunnen doen "stoppen".
Momenteel is het niet mogelijk om de goede zorg die U van mij gewend bent voor 100 % te garanderen .

30. apr, 2020

we mogen weer opstarten

Groen licht voor veilig opschalen fysiotherapeutische zorg

30 apr 2020

Vandaag kwam van het RIVM en VWS (eindelijk!) het bericht waar we met z’n allen met smart op zitten te wachten. We hebben groen licht om de fysiotherapeutische zorg behoedzaam en stapsgewijs weer op te schalen op basis van het aangepaste triage stappenplan. Goed nieuws én een beslissing die ook echt niet nog langer uitgesteld kon worden.

Triage stappenplan

Het is van groot belang dat de behandeling van (ex)-corona patiënten en uitgestelde zorg voor reguliere patiënten weer opgestart wordt. Nog langer uitstellen lijdt tot onherstelbaar functieverlies. Met behulp van het triage stappenplan kunnen fysiotherapeuten de zorg die zij noodzakelijk achten op een veilige en verantwoorde manier verlenen. Dit stappenplan kwam tot stand in goede samenwerking met PPN en SKF. Op dit moment werken aan de definitieve versie voor publicatie. Houd onze communicatie daarom goed in de gaten!

4. mei, 2020

veilig naar de fysiotherapeut

Sinds vrijdag 1 mei kunnen we weer voorzichtig opschalen met het behandelen van patiënten in de praktijk, wel nog onder omstandigheden die anders zijn dan je gewend bent. Zo maken we in eerste instantie alleen afspraken op afstand, via de telefoon of een videoverbinding. Naar aanleiding van dat gesprek bepalen we de vervolgstappen. Als jij, of iemand in jouw gezin, symptomen heeft van corona dan zullen we bijvoorbeeld beeldbellen of stellen we het even uit. Als het voor jouw zorg noodzakelijk is, en het ook veilig en verantwoord kan, plannen we wel een behandeling in de praktijk.
Belangrijk is dan dat we ons samen houden aan de hygiëneregels:
• Geen handen schudden
• Neem je eigen badhanddoek mee
• Was je handen voor en na de afspraak
• 1 persoon per fysiotherapeut
• Hoest en nies in je elleboog
• Houd 1,5 meter afstand van andere patiënten
• Bij griep of andere luchtwegklachten kom je niet
Als het nodig is, maakt de fysiotherapeut gebruik van persoonlijke beschermingsmiddelen. Mogelijk vragen we jou ook om een mondkapje te dragen. In de praktijk houdt iedereen zo veel mogelijk 1,5 meter afstand van elkaar.
Samen doen we er alles aan om verspreiding van het coronavirus te voorkomen:

We vertrouwen erop dat je begrip hebt voor de maatregelen.

Praktijk voor fysiotherapie

van de Griendt